Ogłoszenie Wójta Gminy Mały Płock w sprawie konkursu na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Małym Płocku

Załącznik

do zarządzenia nr 9/2018

Wójta Gminy Mały Płock

 z dnia 14 marca 2018 r.

 

 

 

OGŁOSZENIE O KONKURSIE

 

Wójt Gminy Mały Płock ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora

Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Małym Płocku,

ul. Jana Kochanowskiego 25, 18 – 516 Mały Płock

 

  1. Organ prowadzący:  Gmina Mały Płock
  2. Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego 25, 18 – 516 Mały Płock
  3. Do konkursu może przystąpić osoba spełniająca wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 roku w spawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2017 r. poz. 1597) tj.:
    1. Stanowisko dyrektora publicznej szkoły podstawowej może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie  następujące wymagania:
    1)      posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier  lub równorzędny oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska w szkole podstawowej;

    2)      ukończył studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia  nauczycieli;

    3)      posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;

    4)      uzyskał:

    a)      co najmniej dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub

    b)      pozytywna ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo

    c)      w przypadku nauczyciela akademickiego – pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w szkole wyższej

    – przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora;

    5)      spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;

    6)      ma pełną zdolność do czynności prawnych  i korzysta z pełni praw publicznych;

    7)      nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r. poz. 1189), a w przypadku nauczyciela akademickiego – karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2016 r., poz. 1842 ze zm.) oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;

    8)      nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

    9)      nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;

    10)  nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1311);

    11)  w przypadku cudzoziemca – posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2011 r. poz. 224 i 455, z 2015 r. poz. 1132 oraz z 2017 r. poz. 60).

    2. Stanowisko dyrektora publicznej szkoły podstawowej może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który:
    1)      posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy licencjat, inżynier lub równorzędny oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela szkole podstawowej, oraz

    2)      spełnia wymagania określone w ustępie 1 pkt  2 – 11 niniejszego ogłoszenia.

    3. Stanowisko dyrektora publicznej szkoły podstawowej może zajmować osoba niebędąca nauczycielem, która spełnia łącznie następujące wymagania:
    1)      posiada obywatelstwo polskie, z tym że wymóg ten nie dotyczy obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Konfederacji Szwajcarskiej;

    2)      posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny;

    3)      posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym;

    4)      nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;

    5)      spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 2, 5, 6, 8, 10 i 11.

    4. Stanowisko dyrektora publicznej szkoły podstawowej może zajmować również:
    1)      nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej,  Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub

    2)      nauczyciel mianowany lub dyplomowany urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 1881),

    - spełniający wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 roku w sprawie wymagań jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole podstawowej oraz publicznej placówce  (Dz. U. z 2017 r. poz. 1597) z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej dobrej oceny pracy albo pozytywnej oceny dorobku zawodowego.

  4. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać:
    1)      Uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju szkoły,

    2)      życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej zwierający w szczególności informacje o:

    a)      stażu pracy pedagogicznej – w przypadku nauczyciela albo

    b)      stażu pracy dydaktycznej – w przypadku nauczyciela akademickiego, albo

    c)      stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym – w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,

    3)      oświadczenia zawierające następujące dane osobowe kandydata:

    a)      imię (imiona) i nazwisko,

    b)      datę i miejsce urodzenia,

    c)      obywatelstwo,

    d)     miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),

    4)      poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w

    punkcie 2 świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia;

    5)      poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;

    6)      poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o których mowa  w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2011 r. poz. 224 i 455, z 2015 r. poz. 1132 oraz z 2017 r. poz. 60) – w przypadku cudzoziemca;

    7)      poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;

    8)      oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;

    9)      oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

    10)  oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1311);

    11)  oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i ust. 3a ustawy z dnia 18 października 2006 roku o ujawnianiu informacji o dokumentach  organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2016 r. poz. 1721, 1948, 2260, i 2261 oraz z 2017 r. poz. 1530) – w przypadku kandydata na stanowisko dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972 roku;

    12)  poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela;

    13)  poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego;

    14)  oświadczenia, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r. poz. 1189) lub w art. 140 ust. 1  ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2016 r., poz. 1842 ze zm.) w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego;

    15)  oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych.

  5. Nie dopuszcza się składania ofert w wersji elektronicznej.
  6. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem „Konkurs na stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Małym Płocku”, w terminie do dnia 28 marca 2018 r., godz. 15.00 w sekretariacie Urzędu Gminy Mały Płock,  ul. J. Kochanowskiego 15 lub przesłać na adres: Urząd Gminy Mały Płock, ul. J. Kochanowskiego 15, 18 – 516 Mały Płock.
    W przypadku przesłania oferty, warunkiem zachowania terminu podanego powyżej jest jej wpływ do dnia 28 marca 2018 r., do godz. 15.00 na wskazany adres Urzędu Gminy Mały Płock.

    Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Mały Płock.

    O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną  powiadomieni indywidualnie na podany adres zwrotny.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Mały Płock

Wytwarzający/odpowiadający: Beata Muniak

Data wytworzenia: 2018-03-14

Wprowadzający: Przemysław Wesołowski

Data modyfikacji: 2018-03-14

Opublikował: Przemysław Wesołowski

Data publikacji: 2018-03-14