Ogłoszenie o naborze na stanowisko głównego księgowego w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych w Małym Płocku

O G Ł O S Z E N I E

Dyrektora Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Małym Płocku

z dnia 17 marca 2017 r.

o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

w  Zespole Obsługi Placówek Oświatowych w Małym Płocku.

 

Dyrektor Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Małym Płocku ogłasza nabór

kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze w   Zespole Obsługi Placówek Oświatowych    

w Małym Płocku, 18 – 516 Mały Płock ul. Kochanowskiego 25.

I.  Nazwa i adres jednostki:

Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Małym Płocku, ul. Kochanowskiego 25,              

18-516 Mały Płock.

II.  Określenie stanowiska urzędniczego:

Główny księgowy –1 etat.

  1.   Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem

       danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe.

1.  Wymagania niezbędne w związku ze stanowiskiem urzędniczym:

Do naboru może przystąpić osoba, która spełnia następujące niezbędne wymagania:

1) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej

lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) –

strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,

2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,

3) nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi

     gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu

     terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa skarbowe,

4) posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym                   

do wykonywania obowiązków głównego księgowego.

5) spełnia jeden z poniższych warunków:

     a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia

          zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia

         podyplomowe i posiada co najmniej 3 – letnią praktykę w księgowości,

     b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co

          najmniej 6 – letnią praktykę w księgowości,

     c)  jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,

     d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg

          rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego

          prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.  

2.  Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem urzędniczym:

1)  posiada znajomość podstawowych zasad funkcjonowania jednostek samorządu

      terytorialnego,

2)  posiada znajomość zasad ochrony danych osobowych,

3)  posiada znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej

      oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów

      publicznych,

4)  posiada wystarczającą wiedzę i umiejętności do prowadzenia księgowości komputerowej

      i samodzielnej obsługi programu komputerowego do prowadzenia księgowości,

5)  posiada doświadczenie w prowadzeniu księgowości budżetowej,

6)  posiada ogólną znajomość przepisów: m. in.  z zakresu kodeksu postępowania

      administracyjnego, ustawy o finansach publicznych, o rachunkowości, prawo zamówień

      publicznych, o podatku od towarów i usług, o podatku dochodowym od osób fizycznych, 

      podatku dochodowym od osób prawnych, o samorządzie gminnym, o odpowiedzialności

      za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, rozliczeń ZUS, instrukcji kancelaryjnej,

prawa oświatowego, Karty Nauczyciela oraz zasad finansowania zadań oświatowych na

szczeblu gminy jako organu samorządu terytorialnego.

      posiada umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz,

      zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,

7)  posiada znajomość i umiejętność wykorzystania programów komputerowych z pakietu

      MS Office (Word i Excel), a w szczególności w zakresie oprogramowania finansowo –

      księgowego oraz systemu bankowości elektronicznej. 

8)  posiada predyspozycje do pracy ma stanowisku głównego księgowego: umiejętność

kierowania zespołem, umiejętność pracy samodzielnej i zespołowej, dyspozycyjność,

kreatywność i obowiązkowość przy realizacji zadań.

9)  posiada cechy osobowości takie jak: komunikatywność, sumienność,  dobra organizacja

czasu pracy, rzetelność, odpowiedzialność.

IV.  Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym.

Głównemu księgowemu zostaną powierzone obowiązki i odpowiedzialność w zakresie:

1.  Prowadzenia rachunkowości Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych i obsługiwanych

jednostek, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

2.  Wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunku Zespołu i obsługiwanych

3.  Dokonywania wstępnej kontroli:

      a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

      b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i

4. Do obowiązków głównego księgowego należeć będzie w szczególności:

1)  w zakresie księgowości budżetowej:

      - prawidłowe i bieżące przygotowanie dowodów księgowych,

      - bieżące i prawidłowe prowadzenie zapisów wszystkich operacji finansowych,

      - prowadzenie analityki do kont syntetycznych według zadań własnych i zadań zleconych,

      - terminowe podliczanie zapisów w urządzeniach księgowych i ich uzgadnianie,

      - przygotowywanie rachunków do wypłaty,

      - kontrola formalno-rachunkowa dowodów do wypłaty,

      - sprawdzenie i rozliczanie dowodów księgowych (kontrola wyciągów bankowych,

        kontrola raportów kasowych, dekretowanie dowodów księgowych),

      - dokonywanie przelewów.

2)  w zakresie sprawozdawczości:

      - sporządzanie bilansu, prowadzenie sprawozdawczości budżetowej , podatkowej i

statystycznej, wykonywanie analiz, zestawień oraz prognoz kosztów i wydatków Zespołu i

obsługiwanych jednostek,

 3)prowadzenie nadzoru nad prawidłowością naliczania wynagrodzeń , składek na

ubezpieczenie społeczne i zaliczek na podatek dochodowy oraz innych potrąceń                       

z wynagrodzeń pracowników Zespołu i obsługiwanych jednostek,

 4) nadzór nad gospodarką kasową Zespołu ,

  5)  nadzorowanie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych,

   6) nadzorowanie prawidłowego przebiegu przekazywania składników majątkowych,

sprawowania odpowiedzialności materialnej oraz rozliczania inwentaryzacji i likwidacji

środków trwałych i wyposażenia w Zespole i obsługiwanych jednostkach

5. Opracowanie planu finansowego Zespołu i obsługiwanych jednostek oraz sprawozdań z ich

realizacji .

6  Przygotowanie zmian w planach finansowych Zespołu i obsługiwanych jednostek.  

7. Sporządzanie naliczenia odpisów za Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, planu i

sprawozdawczości funduszu, przekazywanie naliczonych odpisów oraz nadzór nad

prawidłowością potrąceń i kontrola zgodności wydatków z regulaminem Zespołu i

obsługiwanych jednostek i przepisami prawa.

8. Nadzór nad przygotowaniem , realizacja umów cywilno-prawnych i prowadzenie ich

obsługi księgowej.

9. Prowadzenie korespondencji w zakresie spraw finansowych i innych wykonywanych na

zajmowanym stanowisku.

10. Rozliczanie i nadzór nad gospodarką finansową związaną z żywieniem dzieci.

11. Nadzór nad prawidłowym pobieraniem i odprowadzaniem dochodów.

12. Należyte prowadzenie, przechowywanie , zabezpieczenie i archiwizowanie dokumentów

finansowo-księgowych.

13. Obsługa finansowa i księgowa programów rządowych i projektów finansowanych ze

środków Unii Europejskiej.

14. Wykonywanie innych, nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów

wewnętrznych wydanych przez kierownika jednostki należą do kompetencji głównego

księgowego.

 

V.  Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku: 

1)  Praca jednozmianowa w siedzibie Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Małym

Płocku, 18-516 Mały Płock, ul. Kochanowskiego 25.

2)  Kandydat zostanie zatrudniony  na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu

pracy  (8 godzin: od 7:30 do 15:30), z tym, że pierwsza umowa zawarta będzie na  czas

określony nie dłuższy niż 6 miesięcy z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku

pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem ( art.16 ust.2 ustawy o pracownikach

samorządowych ).

3)  W przypadku osoby podejmującej po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym     

 osobę taka skierowana będzie  do odbycia służby przygotowawczej przez okres 3 miesięcy.

Służba kończy się egzaminem. Pozytywny wyniki egzaminu kończącego służbę

przygotowawczą jest warunkiem dalszego zatrudnienia.

4)  Wynagrodzenie wypłacane będzie z dołu w okresach miesięcznych w dniu 28 – go

      każdego miesiąca, a jeśli ten dzień jest dniem wolnym od pracy, wynagrodzenie wypłaca

      się w dniu poprzednim.     

VI.  Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w

miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia:

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych

w Małym Płocku w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia naboru, w rozumieniu

przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych

jest niższy niż 6 %.

VII.  Wymagane dokumenty aplikacyjne :   

1.  List motywacyjny

2.  Życiorys (CV),

3.  Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

4.  Kopia dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i kopie dotychczasowych

     świadectw pracy, potwierdzające staż pracy,

5.  Oświadczenie o niekaralności,

6.  Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw

      publicznych,

7.  Oświadczenie o stanie zdrowia, potwierdzające brak przeciwwskazań do pracy na

      określonym stanowisku,

8.  Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów

rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. na przetwarzanie danych osobowych

Wymagane dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na

przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji”

zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z  2016 r.,

Nr 922 ) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych (Dz. U. z

2016 r., poz. 902).   

Oświadczenia składane przez kandydata powinny być opatrzone jego  czytelnym podpisem, a

w przypadku składania kserokopii oryginałów należy poświadczyć je klauzulą „za zgodność z

oryginałem” , datą i czytelnym podpisem.

VIII.  Określenie terminu i miejsca składania dokumentów: 

Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Zespołu Obsługi Placówek

Oświatowych w Małym Płocku lub pocztą na adres : Zespół Obsługi Placówek Oświatowych

w Małym Płocku, 18-516 Mały Płock, ul. Kochanowskiego 25 z dopiskiem:” Dotyczy naboru

na stanowisko głównego księgowego w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych w Małym

Płocku „ do dnia 27 marca 2017 r. do godz. 15-tej.

Aplikacje, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

Z kandydatami zostaną przeprowadzone rozmowy kwalifikacyjne w uzgodnionym

indywidualnie terminie.

IX.  Informacje dodatkowe:

Dokumenty aplikacyjne kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Zespole Obsługi

Placówek Oświatowych w  Małym Płocku na stanowisku wskazanym w niniejszym

ogłoszeniu zostaną dołączone do jego akt osobowych.

Dodatkowych informacji dotyczących konkursu udziela Dyrektor Zespołu Obsługi Placówek

Oświatowych  w Małym Płocku – Pani Alina Duchnowska pod numerem telefonu       (86) 279 – 17 – 77.

Metryka strony

Udostępniający: Alina Duchnowska

Wytwarzający/odpowiadający: Bartosz Dzielnicki

Data wytworzenia: 2017-03-17

Wprowadzający: Bartosz Dzielnicki

Data modyfikacji: 2017-03-28

Opublikował: Bartosz Dzielnicki

Data publikacji: 2017-03-17