Ogłoszenie o naborze na stanowisko głównego księgowego w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych w Małym Płocku
O G Ł O S Z E N I E
Dyrektora Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Małym Płocku
z dnia 17 marca 2017 r.
o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych w Małym Płocku.
Dyrektor Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Małym Płocku ogłasza nabór
kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych
w Małym Płocku, 18 – 516 Mały Płock ul. Kochanowskiego 25.
I. Nazwa i adres jednostki:
Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Małym Płocku, ul. Kochanowskiego 25,
18-516 Mały Płock.
II. Określenie stanowiska urzędniczego:
Główny księgowy –1 etat.
- Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem
danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe.
1. Wymagania niezbędne w związku ze stanowiskiem urzędniczym:
Do naboru może przystąpić osoba, która spełnia następujące niezbędne wymagania:
1) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej
lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) –
strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,
2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
3) nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi
gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu
terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwa skarbowe,
4) posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym
do wykonywania obowiązków głównego księgowego.
5) spełnia jeden z poniższych warunków:
a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia
zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia
podyplomowe i posiada co najmniej 3 – letnią praktykę w księgowości,
b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co
najmniej 6 – letnią praktykę w księgowości,
c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg
rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego
prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
2. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem urzędniczym:
1) posiada znajomość podstawowych zasad funkcjonowania jednostek samorządu
terytorialnego,
2) posiada znajomość zasad ochrony danych osobowych,
3) posiada znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej
oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów
publicznych,
4) posiada wystarczającą wiedzę i umiejętności do prowadzenia księgowości komputerowej
i samodzielnej obsługi programu komputerowego do prowadzenia księgowości,
5) posiada doświadczenie w prowadzeniu księgowości budżetowej,
6) posiada ogólną znajomość przepisów: m. in. z zakresu kodeksu postępowania
administracyjnego, ustawy o finansach publicznych, o rachunkowości, prawo zamówień
publicznych, o podatku od towarów i usług, o podatku dochodowym od osób fizycznych,
podatku dochodowym od osób prawnych, o samorządzie gminnym, o odpowiedzialności
za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, rozliczeń ZUS, instrukcji kancelaryjnej,
prawa oświatowego, Karty Nauczyciela oraz zasad finansowania zadań oświatowych na
szczeblu gminy jako organu samorządu terytorialnego.
posiada umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz,
zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,
7) posiada znajomość i umiejętność wykorzystania programów komputerowych z pakietu
MS Office (Word i Excel), a w szczególności w zakresie oprogramowania finansowo –
księgowego oraz systemu bankowości elektronicznej.
8) posiada predyspozycje do pracy ma stanowisku głównego księgowego: umiejętność
kierowania zespołem, umiejętność pracy samodzielnej i zespołowej, dyspozycyjność,
kreatywność i obowiązkowość przy realizacji zadań.
9) posiada cechy osobowości takie jak: komunikatywność, sumienność, dobra organizacja
czasu pracy, rzetelność, odpowiedzialność.
IV. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym.
Głównemu księgowemu zostaną powierzone obowiązki i odpowiedzialność w zakresie:
1. Prowadzenia rachunkowości Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych i obsługiwanych
jednostek, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. Wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunku Zespołu i obsługiwanych
3. Dokonywania wstępnej kontroli:
a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i
4. Do obowiązków głównego księgowego należeć będzie w szczególności:
1) w zakresie księgowości budżetowej:
- prawidłowe i bieżące przygotowanie dowodów księgowych,
- bieżące i prawidłowe prowadzenie zapisów wszystkich operacji finansowych,
- prowadzenie analityki do kont syntetycznych według zadań własnych i zadań zleconych,
- terminowe podliczanie zapisów w urządzeniach księgowych i ich uzgadnianie,
- przygotowywanie rachunków do wypłaty,
- kontrola formalno-rachunkowa dowodów do wypłaty,
- sprawdzenie i rozliczanie dowodów księgowych (kontrola wyciągów bankowych,
kontrola raportów kasowych, dekretowanie dowodów księgowych),
- dokonywanie przelewów.
2) w zakresie sprawozdawczości:
- sporządzanie bilansu, prowadzenie sprawozdawczości budżetowej , podatkowej i
statystycznej, wykonywanie analiz, zestawień oraz prognoz kosztów i wydatków Zespołu i
obsługiwanych jednostek,
3)prowadzenie nadzoru nad prawidłowością naliczania wynagrodzeń , składek na
ubezpieczenie społeczne i zaliczek na podatek dochodowy oraz innych potrąceń
z wynagrodzeń pracowników Zespołu i obsługiwanych jednostek,
4) nadzór nad gospodarką kasową Zespołu ,
5) nadzorowanie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych,
6) nadzorowanie prawidłowego przebiegu przekazywania składników majątkowych,
sprawowania odpowiedzialności materialnej oraz rozliczania inwentaryzacji i likwidacji
środków trwałych i wyposażenia w Zespole i obsługiwanych jednostkach
5. Opracowanie planu finansowego Zespołu i obsługiwanych jednostek oraz sprawozdań z ich
realizacji .
6 Przygotowanie zmian w planach finansowych Zespołu i obsługiwanych jednostek.
7. Sporządzanie naliczenia odpisów za Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, planu i
sprawozdawczości funduszu, przekazywanie naliczonych odpisów oraz nadzór nad
prawidłowością potrąceń i kontrola zgodności wydatków z regulaminem Zespołu i
obsługiwanych jednostek i przepisami prawa.
8. Nadzór nad przygotowaniem , realizacja umów cywilno-prawnych i prowadzenie ich
obsługi księgowej.
9. Prowadzenie korespondencji w zakresie spraw finansowych i innych wykonywanych na
zajmowanym stanowisku.
10. Rozliczanie i nadzór nad gospodarką finansową związaną z żywieniem dzieci.
11. Nadzór nad prawidłowym pobieraniem i odprowadzaniem dochodów.
12. Należyte prowadzenie, przechowywanie , zabezpieczenie i archiwizowanie dokumentów
finansowo-księgowych.
13. Obsługa finansowa i księgowa programów rządowych i projektów finansowanych ze
środków Unii Europejskiej.
14. Wykonywanie innych, nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów
wewnętrznych wydanych przez kierownika jednostki należą do kompetencji głównego
księgowego.
V. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) Praca jednozmianowa w siedzibie Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Małym
Płocku, 18-516 Mały Płock, ul. Kochanowskiego 25.
2) Kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu
pracy (8 godzin: od 7:30 do 15:30), z tym, że pierwsza umowa zawarta będzie na czas
określony nie dłuższy niż 6 miesięcy z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku
pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem ( art.16 ust.2 ustawy o pracownikach
samorządowych ).
3) W przypadku osoby podejmującej po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym
osobę taka skierowana będzie do odbycia służby przygotowawczej przez okres 3 miesięcy.
Służba kończy się egzaminem. Pozytywny wyniki egzaminu kończącego służbę
przygotowawczą jest warunkiem dalszego zatrudnienia.
4) Wynagrodzenie wypłacane będzie z dołu w okresach miesięcznych w dniu 28 – go
każdego miesiąca, a jeśli ten dzień jest dniem wolnym od pracy, wynagrodzenie wypłaca
się w dniu poprzednim.
VI. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w
miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia:
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych
w Małym Płocku w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia naboru, w rozumieniu
przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych
jest niższy niż 6 %.
VII. Wymagane dokumenty aplikacyjne :
1. List motywacyjny
2. Życiorys (CV),
3. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4. Kopia dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i kopie dotychczasowych
świadectw pracy, potwierdzające staż pracy,
5. Oświadczenie o niekaralności,
6. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw
publicznych,
7. Oświadczenie o stanie zdrowia, potwierdzające brak przeciwwskazań do pracy na
określonym stanowisku,
8. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów
rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. na przetwarzanie danych osobowych
Wymagane dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na
przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji”
zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r.,
Nr 922 ) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych (Dz. U. z
2016 r., poz. 902).
Oświadczenia składane przez kandydata powinny być opatrzone jego czytelnym podpisem, a
w przypadku składania kserokopii oryginałów należy poświadczyć je klauzulą „za zgodność z
oryginałem” , datą i czytelnym podpisem.
VIII. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Zespołu Obsługi Placówek
Oświatowych w Małym Płocku lub pocztą na adres : Zespół Obsługi Placówek Oświatowych
w Małym Płocku, 18-516 Mały Płock, ul. Kochanowskiego 25 z dopiskiem:” Dotyczy naboru
na stanowisko głównego księgowego w Zespole Obsługi Placówek Oświatowych w Małym
Płocku „ do dnia 27 marca 2017 r. do godz. 15-tej.
Aplikacje, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Z kandydatami zostaną przeprowadzone rozmowy kwalifikacyjne w uzgodnionym
indywidualnie terminie.
IX. Informacje dodatkowe:
Dokumenty aplikacyjne kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Zespole Obsługi
Placówek Oświatowych w Małym Płocku na stanowisku wskazanym w niniejszym
ogłoszeniu zostaną dołączone do jego akt osobowych.
Dodatkowych informacji dotyczących konkursu udziela Dyrektor Zespołu Obsługi Placówek
Oświatowych w Małym Płocku – Pani Alina Duchnowska pod numerem telefonu (86) 279 – 17 – 77.
Metryka strony