Uchwała Nr II/6/14 z dnia 2014-12-30

Uchwała Nr II/6/14

Rady Gminy Mały Płock

z dnia 30 grudnia 2014r.

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Mały Płock na rok 2015.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 , pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r. poz. 594, poz. 645 i poz. 1318; z 2014r. poz. 379 i poz. 1072) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 885, poz. 938 i poz. 1646; z 2014r. poz.379, poz. 911 i poz. 1146) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1.

Dochody budżetu w wysokości 15.029.182 zł, z tego:

1) bieżące w wysokości 14.401.073 zł

2) majątkowe w wysokości 628.109 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

§ 2.

 Wydatki budżetu w wysokości 14.701.182 zł, z tego:

 1) bieżące w wysokości 13.419.318zł,

 2) majątkowe w wysokości 1.281.864 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

§ 3.

Przeznaczyć prognozowaną nadwyżkę budżetu w kwocie 328.000 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów długoterminowych.

§ 4.

Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2015, zgodnie z    załącznikiem    nr 3.

§ 5.

Rozchody budżetu w wysokości 328.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

§ 6.

W budżecie tworzy się rezerwy:

 1) ogólną w wysokości –  20.000 zł,

 2) celową w wysokości – 33.000 zł, z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.

§7.

Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów zaciąganych na:

1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 500.000zł

§ 8.

Kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę w kwocie 11.000 zł.

§ 9.

Ustala się:

  1. dochody w kwocie 43.050zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 46.000zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
  2. wydatki w kwocie 2.000 zł na realizację zadań w zakresie przeciwdziałania narkomanii;
  3. wydatki w kwocie 1.000zł na realizacje zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
  4. wydatki w kwocie 5.000 zł związane z realizacją zadań określonych w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
  5. dochody w kwocie 6.000zł i wydatki w kwocie 6.000zł związane z realizacja zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska;
  6. dochody w kwocie 276.300 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami oraz wydatki w kwocie 276.300 zł na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami zgodnie z art. 6r ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

§ 10.

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy Mały Płock, zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 11.

Plan przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych:

przychody – 684.870zł

koszty – 684.870zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.

§ 12.

Upoważnia się Wójta do:

1) zaciągania kredytów do wysokości limitu zobowiązań , określonego w § 7 Uchwały;

2) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2016) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy  i termin zapłaty upływa w 2016 roku;

3) do dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie przenoszenia wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu łącznie z wydatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy;

4) dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między uchwalonymi zadaniami z wyłączeniem rozszerzenia ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań;

5) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do  dokonywania przeniesień w planie wydatków;

6) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 11.000zł

7) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy.

§ 13.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Mały Płock.

§ 14.

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2015 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym  Województwa Podlaskiego.

 

 

                                                                            Przewodniczący Rady Gminy                               

                                                                                    Jarosław Gałązka

Metryka strony

Udostępniający: Ewa Kuklińska

Wytwarzający/odpowiadający: Tomasz Sobieski

Wprowadzający: Tomasz Sobieski

Data wprowadzenia: 2015-01-05

Data modyfikacji: 2015-01-05

Opublikował: Tomasz Sobieski

Data publikacji: 2015-01-05