Uchwała Nr X/39/11 z dnia 2011-10-28 r.
Uchwała Nr X / 39/11
Rady Gminy Mały Płock
z dnia 28 października 2011 r.
w sprawie ustanowienia herbu, flagi, banneru i pieczęci Gminy Mały Płock
oraz zasad ich stosowania
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz.1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, Nr 1568; z
2004 r. Nr 102, poz.1056, Nr 116, poz.1203; z 2005 r. Nr 172, poz.1441, Nr 175, poz.1457;
z 2006 r. Nr 17, poz. 128,Nr 181, poz.1337; z 2007 r. Nr 48, poz.327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz.1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz.420) Nr 157,poz.1241, z 2010 r. Nr 28 poz.142 , 146 Nr 106 poz. 675 Nr 40 poz. 230, z 2011 r. Dz. U Nr 21 poz. 113, Dz. U Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777) oraz art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 21 grudnia 1978 r. o odznakach i mundurach (Dz. U. Nr 31 poz. 130, Dz. U z 1998 r. Nr 62 , poz. 1126, z 2000 r. Nr 1, poz. 136, Nr 120, poz.1268 z 2001 r. Nr 123, poz.1353 z 2009 r. Dz. U Nr 92 poz.753 ) i po uzyskaniu pozytywnej opinii Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 września 2011 r. uchwala się co następuje:
§ 1.
Ustanawia się herb, flagę, flagę stolikową, banner i pieczęć Gminy Mały Płock stanowiące załącznik nr 1 – 5 do niniejszej uchwały.
§ 2.
1. Herb i flaga Gminy Mały Płock mogą być używane wyłączenie w sposób zapewniający im
należytą cześć i szacunek, a sposób ich używania nie może godzić w dobre obyczaje,
prestiż i interes gminy.
2. Herb i flaga stanowią własność Gminy Mały Płock i podlegają ochronie prawnej.
3. Symbole, o których mowa w § 1. mogą być używane wyłącznie w kształcie, proporcjach
i kolorach zgodnych ze wzorami graficznymi ustalonymi w niniejszej uchwale.
§ 3.
1. Herb gminy może być używany przez organy gminy i jednostki organizacyjne oraz
sołectwa do celów związanych z realizacją zadań statutowych.
2. Prawo nieodpłatnego używania herbu gminy przez podmioty, o których mowa w ust. 1
przysługuje im z mocy niniejszej uchwały.
§ 4.
1. Herb gminy umieszczany jest w sali obrad gminy, w pomieszczeniach urzędu gminy oraz
w gminnych budynkach użyteczności publicznej.
2. Herb gminy wywieszany jest z okazji uroczystości gminnych w miejscu ich odbywania
oraz w innych miejscach, za zgodą wójta gminy.
3. Herb gminy umieszczany jest na drukach urzędowych przewodniczącego rady, rady gminy
wójta gminy i urzędu gminy oraz na stronach internetowych i materiałach promocyjnych
gminy.
4. Herb może być umieszczony na zewnątrz budynków, o których mowa w ust. 1 oraz przy
drogach publiczno-wjazdowych na teren Gminy Mały Płock.
5. Zabrania się używania herbu dla działalności sprzecznej z prawem, zasadami współżycia
społecznego lub dobrymi obyczajami.
6. Herb należy eksponować w sposób estetyczny oraz zapewniający poszanowanie jego czci.
§ 5.
1. Podmioty nie wymienione w § 3 mogą używać herbu gminy po uzyskaniu pisemnej zgody
wójta gminy, w formie umowy określającej warunki używania herbu gminy.
2. Wykorzystanie herbu nie może być sprzeczne z umową.
3. Wójt gminy może cofnąć zgodę, jeżeli podmiot używający herbu używa go niezgodnie z
określonymi warunkami lub przez inne działania naraża na szkodę dobre imię gminy.
4. Podmiot, któremu Wójt odmówił zgody lub cofnął zgodę na używanie herbu , może
zwrócić się o rozstrzygnięcie do Rady Gminy. Rada rozstrzyga w drodze uchwały.
§ 6.
1. Flaga gminy jest wywieszana stale na maszcie przed budynkiem urzędu gminy.
2. W miejscach publicznych wywiesza się flagę gminy w czasie uroczystości gminnych i
państwowych.
3. Flaga może być wywieszona także na budynkach instytucji, przedsiębiorstw i organizacji
społecznych w czasie ich uroczystości oraz uroczystości gminnych.
§ 7.
Banner może być umieszczany w sali obrad Rady Gminy, w gabinecie Wójta Gminy oraz w miejscach promujących gminę w czasie uroczystości gminnych i innych.
§ 8.
1. Dysponentem pieczęci z herbem gminy jest Wójt.
2. Odciski pieczęci służą do uwierzytelniania szczególnie ważnych i uroczystych
dokumentów wydawanych przez władze samorządowe gminy.
3. Pieczęcie mogą być odciskane w tuszu w kolorze czerwonym, laku o kolorze czerwonym,
tłoczone w papierze lub wyciskane w wosku o barwie naturalnej.
4. Odciski pieczęci, o których mowa w ust. 3 powinny być umieszczone na dokumencie
bezpośrednio pod tekstem.
§ 9.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 10.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Regina Boryszewska
Metryka strony