Uchwała Nr XXII/98/2012 z dnia 2012-12-28
Uchwała Nr XXII/98/2012
Rady Gminy Mały Płock
z dnia 28 grudnia 2012r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Mały Płock na rok 2013.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 , pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz.1591; z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz.1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz.1568; z 2004 r. Nr 102 poz.1055, Nr 116 poz.1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175 poz.1457; z 2006 r. Nr 17 poz.128, Nr 181 poz.1337, z 2007 r. Nr 48, poz.327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz.1218; z 2008 r. Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz. 1458 i z 2009 r. Nr 52, poz.420, Nr 157, poz.1241; z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i poz.146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675; z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679 i Nr 134, poz. 777, Nr 21, poz. 113, Nr 217, poz. 1281, z 2012 r. poz.567), art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z 2010 r. Nr 28, poz. 146 Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578; z 2011r. Nr 178, poz. 1061, Nr 197, poz. 1170, z 2012 r. poz. 986) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240; z 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 96, poz. 620, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726; z 2011r. Nr 185, poz. 1092 i Nr 201, poz. 1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429, Nr 291, poz. 1707) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1.
Dochody budżetu w wysokości 15.600.000 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości 15.177.044 zł
2) majątkowe w wysokości 422.956 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2.
Wydatki budżetu w wysokości 15.600.000 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości 14.339.617 zł,
2) majątkowe w wysokości 1.260.383 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 3.
Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2013, zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 4.
Przychody budżetu w wysokości 1.110.217 zł oraz łączną kwotę rozchodów w wysokości 1.110.217 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 5.
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości – 10.000 zł,
2) celową w wysokości – 36.000 zł, z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
§ 6.
Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000zł
2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 1.110.217 zł
4) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - w kwocie 527.102 zł
§ 7.
Kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę w kwocie 20.000 zł.
§ 8.
Ustala się:
- dochody w kwocie 40.000zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 54.000zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
- wydatki w kwocie 2.000 zł na realizację zadań w zakresie przeciwdziałania narkomanii;
- wydatki w kwocie 2.000zł na realizacje zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
- wydatki w kwocie 15.000 zł związane z realizacją zadań określonych w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- dochody w kwocie 7.000zł i wydatki w kwocie 7.000zł związane z realizacja zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska;
- dochody w kwocie 100.000 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami oraz wydatki w kwocie 100.000 zł na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami zgodnie z art. 6r ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
§ 9.
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy Mały Płock, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 10.
Plan przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych:
przychody – 666.830zł
koszty – 666.830zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 11.
Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań , określonych w § 6 Uchwały;
2) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2014) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2014 roku;
3) do dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie przenoszenia wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu łącznie z wydatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy;
4) dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między uchwalonymi zadaniami z wyłączeniem rozszerzenia ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań;
5) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;
6) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 20.000zł
7) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy.
§ 13.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Mały Płock.
§ 14.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Regina Boryszewska
Metryka strony