Uchwała Nr XXII/98/2012 z dnia 2012-12-28

Uchwała Nr XXII/98/2012

Rady Gminy Mały Płock

z dnia 28 grudnia 2012r.

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Mały Płock na rok 2013.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 , pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz.1591; z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz.1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz.1568; z 2004 r. Nr 102 poz.1055, Nr 116 poz.1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175 poz.1457; z 2006 r. Nr 17 poz.128, Nr 181 poz.1337, z 2007 r. Nr 48, poz.327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz.1218; z 2008 r. Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz. 1458 i z 2009 r. Nr 52, poz.420, Nr 157, poz.1241; z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i poz.146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675; z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679 i Nr 134, poz. 777, Nr 21, poz. 113, Nr 217, poz. 1281, z 2012 r. poz.567), art. 121 ustawy  z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z 2010 r. Nr 28, poz. 146 Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578; z 2011r. Nr 178, poz. 1061, Nr 197, poz. 1170, z 2012 r. poz. 986)  oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240; z 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 96, poz. 620, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726; z 2011r. Nr 185, poz. 1092 i Nr 201, poz. 1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429, Nr 291, poz. 1707)    Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1.

Dochody budżetu w wysokości 15.600.000 zł, z tego:

1) bieżące w wysokości 15.177.044 zł

2) majątkowe w wysokości 422.956 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

§ 2.

 Wydatki budżetu w wysokości 15.600.000 zł, z tego:

 1) bieżące w wysokości 14.339.617 zł,

 2) majątkowe w wysokości 1.260.383 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

§ 3.

Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2013, zgodnie z    załącznikiem    nr 3.

§ 4.

Przychody budżetu w wysokości  1.110.217 zł oraz łączną kwotę rozchodów w wysokości 1.110.217 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

§ 5.

W budżecie tworzy się rezerwy:

 1) ogólną w wysokości – 10.000 zł,

 2) celową w wysokości – 36.000 zł, z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.

§ 6.

Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000zł

2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 1.110.217 zł

4) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - w kwocie 527.102 zł

 

§ 7.

Kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę w kwocie 20.000 zł.

 

§ 8.

Ustala się:

  1. dochody w kwocie 40.000zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 54.000zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
  2. wydatki w kwocie 2.000 zł na realizację zadań w zakresie przeciwdziałania narkomanii;
  3. wydatki w kwocie 2.000zł na realizacje zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
  4. wydatki w kwocie 15.000 zł związane z realizacją zadań określonych w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
  5. dochody w kwocie 7.000zł i wydatki w kwocie 7.000zł związane z realizacja zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska;
  6. dochody w kwocie 100.000 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami oraz wydatki w kwocie 100.000 zł na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami zgodnie z art. 6r ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

 

§ 9.

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy Mały Płock, zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 10.

Plan przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych:

przychody – 666.830zł

koszty – 666.830zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.

§ 11.

Upoważnia się Wójta do:

1) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań , określonych w § 6 Uchwały;

2) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2014) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy  i termin zapłaty upływa w 2014 roku;

3) do dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie przenoszenia wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu łącznie z wydatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy;

4) dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między uchwalonymi zadaniami z wyłączeniem rozszerzenia ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań;

5) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do  dokonywania przeniesień w planie wydatków;

6) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 20.000zł

7) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy.

§ 13.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Mały Płock.

§ 14.

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym  Województwa Podlaskiego.

 

                                                                            Przewodniczący Rady Gminy

                                                                                   Regina Boryszewska

Metryka strony

Udostępniający: Ewa Kuklińska

Wytwarzający/odpowiadający: Tomasz Sobieski

Wprowadzający: Tomasz Sobieski

Data wprowadzenia: 2013-02-19

Data modyfikacji: 2013-02-19

Opublikował: Tomasz Sobieski

Data publikacji: 2013-02-19