Uchwała Nr XXX/128/13 z dnia 2013-12-23
Uchwała Nr XXX/128/13
Rady Gminy Mały Płock
z dnia 23 grudnia 2013r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Mały Płock na rok 2014.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 , pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r. poz. 594 i poz. 645) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 885 i poz. 938) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1.
Dochody budżetu w wysokości 15.761.000 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości 15.046.252 zł
2) majątkowe w wysokości 714.748 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2.
Wydatki budżetu w wysokości 15.473.230 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości 14.335.293 zł,
2) majątkowe w wysokości 1.137.937 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 3.
Planowaną nadwyżkę budżetu w kwocie 287.770 zł przeznacza się na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek.
§ 4.
Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2014, zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 5.
Rozchody budżetu w wysokości 287.770 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 6.
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości – 13.000 zł,
2) celową w wysokości – 37.000 zł, z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
§ 7.
Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000zł
§ 8.
Kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę w kwocie 20.000 zł.
§ 9.
Ustala się:
- dochody w kwocie 40.000zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 38.000zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
- wydatki w kwocie 2.000 zł na realizację zadań w zakresie przeciwdziałania narkomanii;
- wydatki w kwocie 2.000zł na realizacje zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
- wydatki w kwocie 15.000 zł związane z realizacją zadań określonych w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- dochody w kwocie 5.000zł i wydatki w kwocie 5.000zł związane z realizacja zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska;
- dochody w kwocie 284.000 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami oraz wydatki w kwocie 357.000 zł na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami zgodnie z art. 6r ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
§ 10.
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy Mały Płock, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 11.
Plan przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych:
przychody – 676.730zł
koszty – 676.730zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 12.
Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów do wysokości limitu zobowiązań , określonego w § 7 Uchwały;
2) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2015) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2015 roku;
3) do dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie przenoszenia wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu łącznie z wydatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy;
4) dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między uchwalonymi zadaniami z wyłączeniem rozszerzenia ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań;
5) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;
6) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 20.000zł
7) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy.
§ 13.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Mały Płock.
§ 14.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Regina Boryszewska
Metryka strony