Uchwała Nr XII/48/11 z dnia 2011-12-29
Uchwała Nr XII/48/2011
Rady Gminy Mały Płock
z dnia 29 grudnia 2011r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Mały Płock na rok 2012.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 , pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; zm. Dz. u . z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173 poz. 1218 z 2008r. Nr 180 poz. 1111, Nr 223 poz. 1458; z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241; z 2010r. Nr 28 poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 217, poz.1281) art. 121 ust. 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz. 1241, z 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578; z 2011r. Nr 178, poz. 1061, Nr 197, poz. 1170) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz. 1240; z 2010r. Nr 28 poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152 poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726; z 2011r. Nr 185, poz. 1092 i Nr 201, poz. 1183) Rada Gminy Mały Płock uchwala co następuje:
§1.
Ustala się dochody budżetu w wysokości 12.739.556, z tego:
1) bieżące w wysokości 12.594.169zł
2) majątkowe w wysokości 145.387zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§2.
Ustala się wydatki budżetu w wysokości 13.509.660zł, z tego:
1) bieżące w wysokości 11.499.169zł,
2) majątkowe w wysokości 2.010.491zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
§3.
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 14.000zł,
2) celową w wysokości - 26.000zł z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
§4.
Ustala się limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2012, zgodnie z załącznikiem nr 3.
§5.
Ustala się deficyt budżetu w wysokości 770.104zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych pożyczek z budżetu państwa na wyprzedzające finansowanie w ramach PROW 2007 – 2013.
§6.
Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 1.801.491zł oraz łączną kwotę rozchodów w wysokości 1.031.387zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§7.
Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 1.000.000zł
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 770.104zł
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 1.031.387zł
4) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - w kwocie 1.038.426zł
§8.
Ustala się łączną kwotę poręczeń i gwarancji udzielanych w roku budżetowym w kwocie 20.000zł
§9.
Ustala się:
1) dochody w kwocie 49.000zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 70.000zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i wydatki w kwocie 5.000zł na przeciwdziałanie narkomanii;
2) wydatki w kwocie 2.000zł na realizacje zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
3) dochody w kwocie 8.000zł i wydatki w kwocie 8.000zł związane z realizacja zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.
§10.
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy Mały Płock, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§11.
Ustala się kwotę wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową, z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Gminę w kwocie 20.000zł.
§ 12.
Plan przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych:
przychody – 643.830zł
koszty – 643.830zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 13.
Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zlecanych jednostkom samorządu terytorialnego na rok 2012, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§14.
Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań , określonych w §7 Uchwały;
2) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania Gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy ;
3) do dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, w zakresie przenoszenia wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu łącznie z wydatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy;
4) do dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między zadaniami z wyłączeniem rozszerzenia ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań;
4) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;
5) przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych Gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;
6) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 20.000zł
7) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy.
§ 15.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Mały Płock.
§ 16.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Regina Boryszewska
Metryka strony